Het is misschien handig om je werk te controleren voordat je het gaat
inleveren.
Voldoet je werkstuk aan alle eisen? Dan is dat heel goed van jullie. Zo niet,
dan weet je in ieder geval wat je er nog aan kan verbeteren!
|
Onvoldoende
(0 punten) |
Voldoende
(1 punt) |
Goed
(2 punten) |
Score |
Inhoud |
De antwoorden op de vragen komt niet of nauwelijks in de
collage naar voren |
Niet alle vragen worden beantwoordt in de collage. |
De antwoorden op de vragen zijn in de collage verwerkt. |
0,1 of 2 |
Tekst |
De tekst is onduidelijk en geeft onvolledige informatie. |
De tekst bevat enkele onduidelijkheden.
Sommige stukjes zijn lastig te lezen en te begrijpen. |
De tekst is duidelijk en geeft goede informatie. En leest
prettig. |
0,1 of 2 |
Lay-out / Afbeeldingen |
De collage is niet leuk om naar te kijken. De verhouding
tussen plaatjes en tekst is niet goed. De plaatjes sluiten niet goed aan
bij het onderwerp. |
De collage is redelijk leuk om naar te kijken. De verhouding
tussen plaatjes en tekst is niet helemaal juist. En/of de plaatjes sluiten
niet helemaal aan bij het onderwerp. |
De collage is leuk om naar te kijken. En er is een juiste
verhouding tussen plaatjes en tekst. En de plaatjes sluiten goed aan bij
het onderwerp. |
0,1 of 2 |
Grammatica / Spelling |
Er zitten veel spelling- en grammatica fouten in de tekst. |
Er zitten een paar spelling en grammatica foutjes in. |
De tekst bevat geen spelling- of grammatica fouten |
0,1 of 2 |
In dit schema is handig bij het beoordelen van de werkstukken van de
leerlingen.
Helemaal aan de linkerkant staan 4 dimensies waar je het werkstuk op kan
beoordelen.
De kinderen kunnen 0, 1 of 2 punten halen. Hoe hoger het aantal
punten, hoe hoger de kwaliteit van het werkstuk. |